Projekt "Indiánský barevný podzim"
Časový rozsah projektu: září - listopad
Místo realizace: IMŠ, školní zahrada, prostory MŠ
Věková skupina: 3 – 6 let
Charakteristika a cíle integrovaného bloku:
Projekt si klade za cíl poznávat svět, život různých národů, žijících na naší Zemi, lišících se nejen vzhledem, barvou pleti, ale i způsobem života. Poznávat alespoň částečně jejich kulturu, zvyky, krajinu ve které žijí, živou a neživou přírodu. Zaměřit pozornost dětí na proměny přírody, její ochranu, souznění s ní.
- Rozvoj sounáležitosti s přírodou, bližší poznávání rozmanitostí přírody a život v ní. Chápat nutnost ochrany přírody a životního prostředí.
- Rozvoj pozorovacích a poznávacích schopností, dětské fantazie a pracovních dovedností dětí.
- Učit děti toleranci a respektu k druhým. Spolupracovat a spolupodílet se. Vyjádřit pocity, dojmy a prožitky. Dodržovat pravidla her.
- Rozvoj komunikativních schopností.
- Zdokonalování obratnosti, zvyšování tělesné zdatnosti dětí.
Očekávané výstupy:
- Mít povědomí o životě indiánů a jiných národů.
- Zvládat pohybové dovednosti, obratnost v přírodním, nerovném terénu. Zvládání prostorové orientace.
- Zacházení s výtvarnými pomůckami, materiály. Vytváření indiánského oblečení, amuletů, náhrdelníků, výroba totemu. Zdobení okolí a školní zahrady.
- Ohleduplnost k druhému, spolupráce s ostatními dětmi a prožívat společnou radost z indiánských her.
- Naučit se indiánské písně, básně, tance s doprovodem hry na hudební nástroje.
PRŮBĚŽNÉ ČINNOSTI PROJEKTU:
Děti byly seznámeny s jinou kulturou- kmenem indiánů.
Postupně se třídy mění přičiněním dětí na indiánské tábory, kde se z dětí samotných při hrách stávají indiáni. Vymýšlí indiánská jména a kmeny, bude založena indiánská kronika a společně zdobí a mění prostory MŠ i školní zahrady.
Namalovaly indiánský totem na školní zahradě a pomáhaly při jeho zabudování. Tatínek Járy Mrkvičky nám pomohl s vytvořením indiánského tepee, které děti postupně vyzdobí.
Nesmí chybět ani totem v každé třídě, na jehož výrobě a výzdobě se děti podílely. Budou vytvářet indiánské čelenky, amulety, náhrdelníky, náramky aj.
Postupně si každý malý indián připraví svůj kousek hadříku, který si s pomocí sváže, připraví na batikování a vytvoří si tak své pončo.
Ještě nás toho čeká mnoho..............................
Výroba indiánských ponč
Vyrábět si indiánská ponča je príma, jen musíme dávat pozor, abychom si k nim nepřivázali prsty. Když nám je paní učitelka pomohla nabarvit a my jsme si je rozmotávali, tak to bylo velké překvapení, jaké vzory jsme si umotali. Jsou moc krásná a už se těšíme na indiánský halloween.
Solná jeskyně
V solné jeskyni nás to moc baví, sůl nám nahrazuje písek u vody, a to byste koukali, co všechno umíme postavit a uvařit. A k tomu nám ještě pustili pohádku O krtečkovi. Fotografie máme ve fotogalerii.
Indiánský halloween
Naše školka se nám proměnila v sídlo duchů a my jsme se mohli krásně vyřádit. Soutěžili jsme, zpívali a tancovali. Naštěstí se nikdo nebál a všem dětem se „Indiánský hallowen“ líbil. Fotografie máme ve fotogalerii.
Indiánské pírko zdatnosti
Indiánské děti si nejen hrají, ale také sportují. My chceme být také tak šikovní, a proto budeme plnit „Indiánské pírko zdatnosti“, kde hlavně musíme dodržovat všechna pravidla a nesmíme podvádět, protože indiáni také nepodvádějí.
„Indiánské pírko zdatnosti.“ Běhali jsme o závod na 15m, skákali do dálky, házeli míčky na cíl, strefovali jsme se terče se zavázanýma očima a dokonce jezdili na koních. Všichni jsme se moc snažili a poctivě soutěžili, tak na nás čekala odměna – krásné peříčko, diplom a medaile. Všichni jsme měli na sobě indiánská ponča a čelenky, která jsme si společně vyrobili. Viz fotogalerie.